Palautteen koonti

Jatkossa samaan palautekoontiin on tarkoitus yhdistää mahdollisimman kattavasti eri reittejä tuleva asiakaspalaute. Tällä hetkellä palautekoonti tehdään ainoastaan infopostiin saapuvasta palautteesta sekä vuosittaisesta kyselystä saatavasta palautteesta.



Omistaja: laatupäällikkö
Tilanne: 
- Prosessia kehitetty ja työstetty kuvaukseksi 2015 (Eija Koski & Juuli Alm). Kuvauksessa ehdotus eri väyliä saapuvan asiakaspalautteen yhteisestä koonnista puolivuosittain (hyväksytettävä jorylla alkuvuodesta 2016). Tällä hetkellä koonti tehdään ainoastaan vuosittain asiakaskyselystä ja vuodesta 2016 alkaen puolivuosittain infopostin palautteesta. Muut koontiprosessit tulisi kehittää ja kuvattaa, mikäli jory hyväksyy ehdotuksen.
- Punaisella merkittynä haasteelliset kohdat:
- Kokoajaa ei valittuna, aiemmin annettu vaihtelevasti eri ihmisten tehtäväksi.
- Paikallinen palaute ei saavu infopostiin, vaikka tähän ilmeisesti toisinaan ohjeistettu kauppojen henkilökuntaa.
- Useimpien palautteiden koontiprosesseja ei vielä olemassa, vaikka palautetta saapuu ja siihen reagoidaan jatkuvasti.
- Johtoryhmän osio prosessista ehdotus, ei vielä johtoryhmän hyväksyntää (tulisi esitellä johtoryhmälle alkuvuodesta 2016).